Keusahawanan sebagai penmangkin penerimaan institusi masjid : proses percambahan nilainya dalam masyarakat masjid

Nur Azuki Yusuff , and Mohd Zain Mubarak, (2009) Keusahawanan sebagai penmangkin penerimaan institusi masjid : proses percambahan nilainya dalam masyarakat masjid. In: Isu-isu Pengurusan dan Pembangunan Masjid. Akademik Pengajian islam, Universiti Malaya, pp. 127-150. ISBN 9789834439514

[img]
Preview

Download (6Mb) | Preview

Abstract

Nilai keusahawanan dalam diri merupakan satu tradisi pencetus kecemerlangan kepada semua bentuk institusi di dunia ini. Institusi masjid unggul pada awal kewujudannya disebabkan kemantapan ciri-ciri keusahawanan yang dimiliki Rasullullah S.A.W. Justeru, kertas kerja ini ingin menyatakan satu asas bahawa nilai keusahawanan dalam masyarakat masjid memangkin proses penerimaan masyarakat umum kepada institusi masjid, Penyataaan kertas kerja ini dimulakan dengan pengenalan institusi, konsep penarimaan, nilai dan masyarakat masjid bagi menampakkan skop perbincangannya, kemudiannya difokuskan kepada keusahawanan masjid dan proses percambahan nilai tersebut.

Item Type: Book Section
ISBN: 9789834439514
Faculty: Centre for Modern Languages and Generic Development
Deposited By: En. Pahmi Abdullah
Date Deposited: 06 Sep 2016 06:28
Last Modified: 07 Sep 2016 02:36
URI: http://umkeprints.umk.edu.my/id/eprint/6258

Actions (login required)

View Item View Item